Et kurs i workshopping? Ja faktisk! Fordi her skal vi lære en type workshop som er ekstremt morsom og resultatorientert. Den er bygget på det vi i Lean kaller for "Kaizen event", en velorganisert, høyfokusert og svært visuell måte å jobbe på, som er virkelig heftig å ta del i, og som gir veldig mye "valuta for pengene".
I dette kurset lærer du og din organisasjon hvordan effektive og resultatorienterte workshops foregår. Og i kurset har vi praktiske øvelser som gir deg mer enn bare en smak av hvordan det hele foregår!
Du vil forstå hvilke temaer som er spesielt godt egnet for workshop-formatet
Hvorfor denne formen for workshopping er en perfekt kombo til Lean-Agile arbeidformer
Du lærer hvordan nødvendige forberedelser gjennomføres
Regi og styring av hendelsene
Hvordan du løfter kreativitet og kvalitet i diskusjonene
Hvorfor workshoppen med fordel kan være sammensatt av deltagere av ulik faglig og erfaringsmessig bakgrunn
Hvorfor deltagelse fra kunder og/eller samarbeidspartnere kan være fordelaktig
Fasilitering, gjennomføring og oppsummering
Prioriteringer av resultater til en backlogg av oppgaver som vil gi ønskede resultater
Workshop-formatet er en av de kraftigste, mest intensive, morsomme og resultatfremmende former for samarbeid som finnes. Om vi gjør det riktig. Og det er akkurat hva du lærer i dette kurset.
Det kreves ingen forkunnskaper for å delta her. Og workshop-formatet er egnet for mange ulike formål, som strategiutvikling, konkurrent-analyse, markedsanalyse, SWOT/TOWS, problemløsning, organisasjonsutvikling, verdistrømsanalyse, og mye mer.
Er du del av et lederteam, avdelingsleder, teamleder eller en medarbeider som ønsker å lære effektiv workshopping, så er dette kurset skapt for deg.
Ekstrabonusen er at dette er en fantastisk måte å lære andre å kjenne på, også egne kolleger!
Varighet: 1 dag
Språk: Norsk/Svensk og Engelsk
Online eller fysisk
Åpent eller bedriftsinternt
Pris: NOK 6.850.- pr person (eks MVA)
Merk: Kurset finnes også i workshop format, der vi trener skikkelig workshopping med utgangspunkt i et tema dere er opptatt av i din organisasjon. Se omtalen her.